Blandat från semestern

Måndag idag och jag går in på min sista vecka semester. Mitt livs första betalda semester och kanske även den mest viktiga hittills också. Har verkligen kämpat med att inte maxa ledigheten så som jag alltid brukar, och det har väl gått rätt bra trots allt, även om jag gärna varit ledig längre. Men så är det väl alltid. Imorgon åker jag till Umeå och spenderar mina sista semesterdagar där, det blir nog skönt.

Tänkte i alla fall att vi tar en liten paus från Italienbilder och tittar lite på annat jag gjort i sommar.

Bland annat har jag ju hunnit vara en sväng i Umeå. En kortis, inklämt mellan Åsele och min stuga och sedan Italien. Innan vi skulle flyga hem var vi med Nellie ute vid havet, i Kont. Gud vad jag saknar alla våra Umeåvänner, men många av dem ska börja plugga nu till hösten. Nellie t ex, som flyttar till Malmö om någon vecka. Så fett att ha flera av mina favoritpersoner där numera.

Måndagen när vi kom hem till Stockholm igen efter Italien träffade vi Clara och hennes kompis Charlotta över en frukost. På Pom & Flora såklart. Bra start på veckan.

Sedan fortsatte veckan med några sommardagar i Stockholm med den här. Vi åt middag med Magnus föräldrar som var på besök och hjälpte hans bror att flytta till sin nya lägenhet i Vasastan.

Åt en och annan frukost också såklart. Med lite nya tillskott som glödkakan vi köpte på Åsele Marknad. Finns nog inget godare bröd.

Och så har vi hängt vid Örnsberg. Läst, badat och frusit i kvällssolen.

För lite drygt en vecka sedan åkte vi söderut igen, denna gång till Österlen och Mirandas lantställe.

Kanske den finaste plats jag varit på i Sverige?

Vi hade några härliga sommardagar där, och badade, solade och låg inne och såg film medan regnet öste ned utanför.

Hann även med att fira 3 år med den här fina. Älskar honom mer och mer för varje dag och undrar ofta vad jag gjort för att förtjäna någon som honom.

På vägen från Österlen hann vi med två dagar i Malmö hos Saga. Vi gick på museum, hängde på caféer och åt veganmat i mängder i en av mina absoluta favoritstäder. Med en av mina absoluta favoritpersoner.

Sedan kom vi hem till Stockholm igen och jag åt lunch och vandrade runt på Rosendals trädgård med Malin, som jag inte träffat på veckor.

Och på vägen hem svimmade jag som sagt på tunnelbanan, slog i huvudet och fick några härliga tillskott i ansiktet i form av skrapsår och blåmärken. Lite obehagligt, då jag inte kan sätta fingret på vad som orsakade svimmandet, men som tur har jag mått bra sedan dess. Har dock bokat tid på vårdcentralen ändå, eftersom det kanske är bra att kolla upp.

Men på grund av det ovan så har de senaste dagarna varit rätt lugna och bortsett från en liten dagsutflykt till Ulriksdals slott (så vackert, ska visa mer senare) har vi mest varit hemma.

Och detsamma gällde under Pride, då vi skippade tåget och hade vår egen lilla festival hemma istället. Med pasta och prosecco, som ju är det bästa i livet.